بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان

بررسی اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمان

تکنیک دیماتل
تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای
استراتژی های مدیریت دانش
پایان نامه رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش
پایان نامه اولویت‌بندی استراتژی های مدیریت دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در شهرداری تهران
اولویت بندی استراتژیهای مدیریت دانش در شهرداری تهران

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی گرایش مالی

رتبه بندی استراتژی مدیریت دانش با استفاده از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL در شهرداری تهران

 

 

 

 

 

چکیده 

مدیریت دانش به سازمان ها کمک می کند تا اطلاعات و مهارت های مهم را که به عنوان حافظه سازمانی محسوب  می-شوند و به طور معمول به صورت سازماندهی نشده وجود دارند، شناسایی، انتخاب، سازماندهی و منتشر نمایند.  این امر سازمان را به صورت کارا و موثر برای حل مسائل یادگیری، برنامه ریزی راهبردی و تصمیم گیری های پویا قادر می-سازد. از آنجایی که امروزه، شهرها به ویژه کلان شهرها، کانون های اصلی جمعیت، اشتغال، اقتصاد، تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور هستند، رشد و بالندگی همه جانبه و مطلوب شهرها و کلان شهرها در آینده مشروط به برنامه ریزی، بودجه ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت هدفمند امور و افزایش بهره وری دانش سازمانی و کارکنان شهرداری های به عنوان نهاد متولی این امور است. با انجام این پژوهش میتوان انتظار داشت که مدیران شهرداری تهران اولا بتواند سطح پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان خود را تشخیص دهند و از سوی دیگر راهی بهینه برای انتخاب استراتژی مدیریت دانش بیابند. نتایج این  پژوهش مختص شهرداری تهران نخواهد بود بلکه کلیه سازمانهایی که برای دانش سازمانی خود ارزش قائل هستند، از دستاوردهای نهایی، بهره مند خواهند شد.

 

جهت دستیابی به هدف  پژوهش که اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش می‌باشد، بر اساس مدل سلسله‌ مراتبی پیشنهادی، سه پرسشنامه بین مدیران و کارکنان شهرداری تهران توزیع گردید. پس از بررسی پایایی و روایی ابزار گردآوری داده‌ها  پژوهش، با استفاده از تکنیک DEMATEL  و ANP استراتژی‌های مدیریت دانش در سازمان شهرداری تهران مورد اولویت‌بندی قرار گرفت.

 

نتایج حاصل از رویکرد تلفیقی ANP و DEMATEL در خصوص تعیین وزن معیارها و اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش بیانگر این است که حمایت مدیریت، مهم‌ترین معیار در انتخاب استراتژی‌های مدیریت دانش در شهرداری تهران می‌باشد. 

 

همچنین نتایج رویکرد تلفیقی حاکی از این است که بهترین استراتژی مدیریت دانش برای شهرداری تهران، استراتژی اجتماعی سازی می‌باشد بنابراین سازمان مورد بررسی باید ﺑﺎ اراﺋﻪی آﻣﻮزشﻫﺎ و ﻣﺸﻮقﻫﺎی ﻻزم، زﻣﻴﻨﻪی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲﺳﺎزی داﻧﺶ، ﻛﺎر ﺗﻴﻤﻲ، ﺗﺒﺎدل اﻓﻜﺎر، اﻳﺪهﻫﺎ، داﻧﺶ و اﻃﻼﻋﺎت، ﺗﺠﺮﺑﻴﺎت، روشﻫﺎی اﻧﺠﺎم ﻛﺎر، ﺧﻼﻗﻴﺖﻫﺎ و ﻧﻮآوریﻫﺎ را ﻓﺮاﻫﻢ ﺳﺎزد.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

تکنیک دیماتل

شهرداری تهران

استراتژی مدیریت دانش

تکنیک فرآیند تحلیل شبکه ای

 

 

 

 

 

مقدمه

در اقتصاد کشورهای پیشرو، موازنه میان دانش و سایر منابع، به نفع دانش تغییر یافته است؛ به گونه ای که دانش به عاملی تعیین کننده در زندگی حتی بیش از زمین، کار و سرمایه تبدیل شده است. یادگیری سازمانی یكی از مؤلفه‌های بحرانی در هوش سازمانی است كه به معنای توانایی حل مسائل و مشكلات آن سازمان می‌باشد. به این ترتیب یادگیری سازمانی منبعی راهبردی محسوب می‌گردد كه در تمام سطوح سازمانی ظاهر می‌شود و مهمترین راه برای بهبود سطح یادگیری سازمان نیز مدیریت دانش ضمنی کارکنان و تبدیل آن به دانش صریح میباشد. میتوان استراتژی دستیابی به مدیریت دانش را جزء ضروریات سازمانهای کنونی دانست زیرا از یک سو حوزه منابع انسانی آنها را در مقابل رقبا بی بدیل خواهد ساخت و از سوی دیگر میتواند بر سایر ابعاد سازمان همچون چابکی سازمان و یا کیفیت خدمات و عملکرد آن اثرگذار باشد (صمدیان و سیدعلوی، 1390) که این  پژوهش نیز در جهت انتخاب مناسب ترین استراتژی مدیریت دانش در سازمان طراحی شده است. 

 

 

 

 

 

 

  

 فهرست مطالب

فصل اوّل کلیّات پژوهش 1

1-1مقدمه 2

1-2- بیان مساله 2

1-3-ضرورت و اهمیّت موضوع 4

1-4- اهداف  پژوهش 5

1-5- سوالات پژوهشی 5

1-6- قلمرو  پژوهش 5

1-6-1- قلمرو موضوعی  پژوهش 5

1-6-3- قلمرو زمانی 6

1-7- فصل‌بندی  پژوهش 6

1-8- شرح واژه‌ها و اصطلاحات به کار رفته در  پژوهش 6

 

فصل دوم بررسی مفاهیم و پیشینه پژوهش 9

2-1- مقدمه 10

2-2- سازمان‌های یادگیرنده و دانشی 10

2-3- مفهوم مدیریت دانش 12

2-4- الگوهای چهارگانه ایجاد دانش در هنگام تغییرات پروژه های سازمانی 15

ذخیره دانش 17

تحلیل و داده کاوی 17

انتقال و توزیع دانش 18

بکارگیری و رواسازی دانش 19

ارزیابی عملکرد مدیریت دانش 19

2-5- مفهوم سازی پیاده سازی مدیریت دانش 21

2-6- مبانی تئوریک مدیریت دانش 25

دانش چیست؟ 25

داده 26

اطلاعات 27

دانش 28

روابط داده، اطلاعات و دانش 29

عناصر دانش 29

تجربه 30

پیچیدگی 30

قضاوت و داوری 30

ارزش‌ها و باورها 31

2-7- ویژگیهای دانش 31

2-8- انواع دانش 34

2-8-1- انواع دانش از نظر نوناکا 34

2-8-2- انواع دانش از نظر جورنا 35

2-8-3-  انواع دانش از نظر ماشلوپ 36

2-8-4-  طبقه بندی بلاکلر از دانش 37

2-8-5- طبقه بندی لیدنر و علوی از دانش 37

2-9- عوامل کلیدی موفقیت در پیاده‌سازی مدیریت دانش 38

2-10- ارزیابی عملکرد مدیریت دانش 43

2-11- بررسی پیشینه پژوهش مدلهای استراتژیک مدیریت دانش 45

2-11-1- گروه‌بندی دانش بر مبنای استراتژی دانش 48

2-11-2- مدل كلی ساختار نظام‌های مدیریت دانش 48

2-11-3- مدل استراتژی مدیریت دانش میلتون 50

2-11-4- مدل استراتژی مدیریت دانش بنیادی در سازمان 52

2-11-5- مدل راهبردی مدیریت دانش 54

2-11-6- مدل استراتژی زنجیره‌دانش 56

2-11-7- مدل  استراتژی چهار حلقه‌ای مدیریت دانش 58

2-11-8- مدل استراتژی چند عاملی توسعه نظام‌های مدیریت دانش 59

2-11-9- مدل استراتژی چرخه حیات دانش 60

2-11-10- مدل استراتژی مدیریت دانش SECI 64

2-11-11- استراتژی مدیریت دانش کدگذاری و شخصی سازی (HANSEN ET AL, 1999) 67

2-12- جمع بندی 68

 

فصل سوّم روششناسی پژوهش 69

3-1- مقدمه 70

3-2- روش  پژوهش 70

3-3- فرآیند  پژوهش 72

3-3-1- شناسایی اهداف، معیارها و استراتژیهای مدیریت دانش 72

3-3-2- گردآوری داده‌‌های  پژوهش 73

3-4- جامعه و نمونه آماری 73

3-5- تائید ابزار  پژوهش 73

3-6- روشها و تکنیکهای تحلیل دادهها 74

3-6-1- معرفی تكنیكANP 74

3-6-2- تكنیك دیماتل 80

3-6-3- تلفیق دو مدل تحلیل شبکهای و دیماتل 81

3-7- جمعبندی فصل 82

 

فصل چهارم تحلیل داده‌ها 83

4-1 – مقدّمه 84

4-2- مدل سلسله مراتبی  پژوهش 84

4-3- پایایی ابزار  پژوهش 85

4-4- اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش 86

4-4-1- یافته‌های تکنیک DEMATEL 87

4-4-2- اولویت‌بندی استراتژی‌‌های مدیریت دانش با تکنیک ANP 90

4-5- جمع‌بندی 99

 

فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادها 100

5-1- مقدمه 101

5-2- نتایج حاصل از پاسخ‌دهی به سؤال‌های  پژوهش 101

5-3-  پیشنهادها کاربردی 106

5-4- پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده 107

5-5 محدودیت های پژوهش 107

5-6  جمع بندی 108

منابع و مآخذ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول    

جدول2- 1 تعاریف مدیریت دانش طی 15 سال اخیر (Wallace et al, 2011) 14

جدول2- 2 ـ دیدگاه‌های ارزیابی عملکرد مدیریت دانش (Chen et al, 2009) 20

جدول2- 3 کاربرد انواع مختلف دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ 36

جدول2- 4 عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش حاصله از 14 شرکت 42

جدول2- 5 بازنگری مدلهای عملکردی مدیریت دانش (Andreeva & Aino, 2012) 44

جدول2- 6 تكنیك های كسب اطلاعات 61

جدول2- 7 ابزارهای انتقال دانش بر حسب میزان اشتراك گذاری (Jashapara, 2004) 62

جدول2- 8 مدل SECI تعامل دانش نهفته و صریح 64

جدول4- 1 پارامتر های توصیفی شاخص های موثر بر استراتژی های مدیریت دانش……86

جدول4- 2  معنی داری شاخص های موثر بر استراتژی های مدیریت دانش……86

جدول4- 3 میانگین نظر تمام خبرگان 87

جدول4- 4 ماتریس نرمالیزه شده 88

جدول4- 5 ماتریس روابط کل(T) 88

جدول4- 6 به دست آوردن اهمیت و تأثیرگذاری معیارها 89

جدول4- 7 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی معیارها نسبت به هدف فعال‌سازی اطلاعات 92

جدول4- 8 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی معیارها نسبت به هدف بهبود عملکرد 92

جدول4- 9 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی معیارها نسبت به هدف ارتقاء نوآوری 93

جدول4- 10 ماتریس  نرمالایز شده روابط کل(T) 93

جدول4- 11 ماتریس تصمیم گروهی نرمال شده مقایسه زوجی استراتژی‌های مدیریت دانش نسبت به معیار مشوق‌ها 94

جدول4-12 ماتریس تصمیم   94

جدول4-13 ماتریس تصمیم   94

جدول4-14 سوپرماتریکس 96

جدول4-15 سوپرماتریکس کران جدول 97

جدول4- 16 وزن اهداف 98

جدول4- 17 وزن معیارها 98

جدول4- 18 اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش 98

 

 

 

 

 فهرست شکل ها و نموداره

شکل2- 1 سلسله مراتب دانش (رادینگ، 1383). 13

شکل2- 2 سلسله مراتب دانش 26

شکل2- 3 مدل مفهومی مدیریت دانش با تأکید بر عوامل کلیدی موفقیت (Bhatt, 2002) 39

شکل2- 4 پنج عامل کلیدی موفقیت برای مدیریت دانش از دیدگاه (Mertinez , 1998) 41

شکل2-5 ارتباط نوع مدیریت دانش و نوع دانش (Egbu et al, 2005) 47

شکل2-6 مدل ساختاری مدیریت دانش 49

شکل2-7 مدل میلتون 51

شکل2- 8 مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان 53

شکل2- 9 مدل راهبردی مدیریت دانش 54

شکل2- 10 مدل تکمیل شده زنجیره دانش 57

شکل2- 11 مدل چهار حلقه ای مدیریت دانش 58

شکل2- 12 چرخه پنج مرحله‌ای زندگی د انش 59

شکل2- 13 چرخه زندگی دانش 60

شکل3- 1 مدل سلسله مراتبی  پژوهش 72

شکل3- 2 تفاوت ساختاری بین یک زنجیره(a) و یک شبکه (b) 75

شکل3- 3 تصویر استاندارد یک سوپرماتریس 78

شکل3- 4 زنجیره و شبکه (Momoh and Zhu, 1998): 79

شکل4- 1 مدل سلسله مراتبی  پژوهش 84

شکل4- 2 مدل شبکهای اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش 86

شکل4- 3 روابط علت و معلولی معیارها 89

نمودار5- 1 اهمیت اهداف اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش 102

نمودار5- 2 تعیین وزن معیارهای اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش با رویکرد تلفیقی 105

نمودار5- 3 اولویت‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش 105

 

 

 

 

بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه

بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه دانلود پایان نامه تخمین تراوایی تراوایی مغزه روشهای تعیین تراوایی خصوصیات پتروفیزیکی سنگ مخزن بررسی روشهای تعیین تراوایی و مقایسه نتایج با تراوایی مغزه تخمین تراوایی با داده های لاگهای…

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان رضایت شغلی عملکرد کارکنان عوامل موثر رضایت شغلی ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اعتماد به نفس

ادبیات نظری و پیشینه تجربی اعتماد به نفس کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس مبانی نظری اعتماد به نفس پیشینه تحقیق اعتماد به نفس پیشینه داخلی اعتماد به نفس پیشینه خارجی اعتماد به نفس پیشینه پژوهش…

بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها

بررسی عوامل موثر بر ارزیابی مالی شرکت ها پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی عملکرد مالی و رتبه بندی شرکت های…

دانلود پرسشنامه استاندارد خودپنداره ساراسوت

دانلود پرسشنامه استاندارد خودپنداره ساراسوت کلمات کلیدی : پرسشنامه خودپنداره دانلود پرسشنامه خودپنداره پرسشنامه استاندارد خودپنداره پرسشنامه خودپنداره ساراسوت دانلود پرسشنامه خودپنداره ساراسوت ابعاد پرسشنامه خودپنداره ساراسوت رفتن به سایت اصلی تفسیر پرسشنامه ی خودپنداره ی ساراسوت (SCQ) این پرسشنامه…

تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد

تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد شی گرایی آموزش برنامه نویسی پیاده سازی نرم افزار حقوق و دستمزد تجزیه و تحلیل سیستم حقوق و دستمزد تجزیه و تحلیل و پیاده سازی نرم افزار حقوق و…

تشریح ساختار قاچاق

تشریح ساختار قاچاق انواع قاچاق تشریح ساختار قاچاق پیشینه تاریخی بزه قاچاق انسان ویژگی های پدیده قاچاق انسان تحقیق قاچاق پایان نامه قاچاق تعریف قاچاق قاچاق کالا مقاله رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق تشریح ساختار قاچاق  …

اعطای تسهیلات به مشتریان با داده کاوی صورتهای مالی

اعطای تسهیلات به مشتریان با داده کاوی صورتهای مالی داده کاوی صورتهای مالی اعتبارسنجی مشتریان بانک رتبه بندی مشتریان بانک رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک ملی مدل‌سازی اعتبارسنجی مشتریان به روش‌ شبکه عصبی مدل‌سازی اعتبارسنجی…

اندازه گیری کارایی به روش تحلیل پوششی داده ها و تابع مرزی تصادفی

اندازه گیری کارایی به روش تحلیل پوششی داده ها و تابع مرزی تصادفی روش های تحلیل نسبت مفهوم کارایی و انواع آن تفاوت بهره وری و کارایی روش های معمول در اندازه گیری کارایی اندازگیری کارائی ازطریق تابع مرزی تصادفی…

جنبه های کیفری حقوق کار و ابعاد حقوقی و قضایی مسؤولیتهای جزایی کارفرمایان در مقررات کار ایران

جنبه های کیفری حقوق کار و ابعاد حقوقی و قضایی مسؤولیتهای جزایی کارفرمایان در مقررات کار ایران حقوق کار جرم انگاری در حقوق کار جنبه های کیفری حقوق کار مسؤولیتهای جزایی کارفرمایان دانلود مقالات رشته حقوق دانلود مقالات حقوقی سیستم…

پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی

پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی با استفاده از روش AHP و شبکه های عصبی پرسشنامه کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات الکترونیکی پرسشنامه ارزیابی کیفیت ارائه خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی پرسشنامه…

آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار

آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار کلمات کلیدی : آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار رفتن به سایت اصلی آموزش نرم افزار Hspice - مناسب سمینار 54 صفحه pdf در قالب پاورپوینت + دو فایل کوتاه طریقه نسب…

توسعه مدل های استرس شغلی و نقش سایکولوژی شناختی در مدل های استرس

توسعه مدل های استرس شغلی و نقش سایکولوژی شناختی در مدل های استرس کلمات کلیدی : مدل های استرس پایان نامه استرس نظریه های مختلف در مورد استرس نظریه های روانشناسی استرس انواع استرس از لحاظ پیامدهای آن نقش سایکولوژی…

پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

پروپوزال نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران پروپوزال کنترل پدیده بدحجابی پروپوزال کنترل بدحجابی در تهران پروپوزال کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی تاثیر اقدامات ایجابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری دانلود مبانی نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری پیشینه تحقیق صندوق های مشترک سرمایه گذاری ادبیات نظری صندوق های مشترک سرمایه گذاری فصل…

پرسشنامه بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان

پرسشنامه بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی پرسشنامه فرسودگی شغلی پرستاران پرسشنامه فرسودگي شغلي پنيس و ارونسون روایی و پایایی پرسشنامه فرسودگی شغلی تحلیل پرسشنامه فرسودگی شغلی دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی پرسشنامه…

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم)

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم) طراحی و برنامه ریزی شهری طرح های ساختاری راهبردی الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد طراحی و برنامه ریزی شهری ارزیابی فرآیند…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکرد ارتباطی ستیر

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکرد ارتباطی ستیر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکرد ارتباطی ستیر مبانی نظری رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه تحقیق رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه داخلی رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه خارجی رویکرد ارتباطی ستیر پیشینه پژوهش…

پرسشنامه بررسی میزان غنی سازی شغل در سازمان

پرسشنامه بررسی میزان غنی سازی شغل در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه غنی سازی شغلی پرسشنامه غنی سازی شغل در سازمان پرسشنامه سطح غنی سازی شغل کارکنان پرسشنامه سنجش غنی سازی شغل پرسشنامه میزان غنی سازی شغل پرسشنامه سنجش…

بررسی فرایندهای شکل زائی و عوامل موثر در فرسایش خاک

بررسی فرایندهای شکل زائی و عوامل موثر در فرسایش خاک فرسایش خاک اشکال فرسایش خاک فرایندهای شکل زائی حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی فرایندهای شکل زائی و عوامل موثر در فرسایش خاک در حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی فرایندهای شکل…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد 360 درجه ارزیابی عملکرد مدیران مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه مراحل…

پرسشنامه بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان

پرسشنامه بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان پرسشنامه بازاریابی رابطه مند پرسشنامه وفاداری مشتریان پرسشنامه رابطه بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری…

آثار اعمال کیفیات مخففه در مورد اطفال بزهکار

آثار اعمال کیفیات مخففه در مورد اطفال بزهکار تعریف کیفیات مخففه آثار اعمال کیفیات مخففه کیفیات مخففه در قانون جدید کیفیات مخففه در قانون مجازات اسلامی آثار کیفیات مخففه در اعمال مجازاتها کیفیات مخففه در خصوص کودکان بزهکار پایان نامه…

پاورپوینت مديريت منابع انساني و چرخة حقوق و دستمزد

پاورپوینت مديريت منابع انساني و چرخة حقوق و دستمزد پاورپوینت مديريت منابع انساني و چرخة حقوق و دستمزد مديريت منابع انساني و چرخة حقوق و دستمزد تحقیق مديريت منابع انساني و چرخة حقوق و دستمزد فعاليت هاي چرخه حقوق و…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب بانک با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد بانکها مبانی نظری ارزیابی عملکرد حسن میرزایی اهرنجانی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *