بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی

بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی

بررسی تبلیغات تجاری در بازاریابی
بررسی پیشبرد فروش در بازاریابی
شیوه های نوین ترفیع
فعالیت های پیشبرد فروش
فعالیت های تبلیغات تجاری
پایان نامه تبلیغات تجاری
پایان نامه پیشبرد فروش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش در بازاریابی

 

 

 

 

 

 مقدمه

بازاریابی از گذشته های دود کم و بیش در زندگی بشری نقش ایفا کرده اما با حرکت اقتصاد به سمت جهانی شدن و حکم فرمایی مشتری مداری بر نظام های اقتصادی، بازاریابی به ابزار انکارناپذیری برای موفقیت در روابط اقتصادی و بازرگانی جوامع کنونی تبدیل شده و برقراری ارتباطات موثر در جهت تحقق اهداف بازاریابی، از جمله دغدغه های اصلی و پایه ای مدیران سازمان ها به حساب می آید. دانشمندان بازاریابی برای برنامه ریزی و انجام امور مربوط به بازاریابی، اقدامات مربوط به آن را در قالب چهار عنصر (4Ps) طبقه بندی کرده اند. این عناصر که تشکیل دهنده ی آمیخته ی بازاریابی هستند عبارتند از: محصول، قیمت، توزیع و ترفیع. در میان این عناصر، برنامه هایی که برای ترفیع  سازمان و محصول انجام می شود از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است. بازاریابی از علم ارتباطات به عنوان ابزاری جهت تحقق اهداف ترفیعی خود استفاده می نماید (رضایی، 1389).

 

یکی از وظایف مهم در مدیریت بازاریابی، تعیین موثرترین ترکیب ترفیع می باشد. هرکدام از روش های ترفیع ویژگی های منحصر به فردی دارد که عامل تعیین کننده در انتخاب هریک محسوب می گردد. یک شرکت باید ابزارهای ارتباطی را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از عناصر ترفیعی به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. انتخاب روش های مناسب ارتباطی با توجه به موقعیت مخاطبان در بازار هدف صورت می گیرد. خرید، نتیجه ی یک فرآیند طولانی تصمیم گیری مصرف کننده است. برقرار کننده ی یک ارتباط بازاریابی باید بداند مخاطبان هدف او اکنون در چه موقعیتی قرار دارند و او می خواهد آنها را به کجا منتقل نماید (صمدی، 1387). 

 

مدیران سازمان های امروزی با درنظر گرفتن عواملی چند، مانند رقابت حاکم بر بازار، ویژگی محصولات و سازمانشان، ویژگی های مشتریان هدف و غیره، به تهیه و ترکیب خاصی از شیوه های برقراری ارتباط که شامل: تبلیغات ، پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروشندگی شخصی  و بازاریابی مستقیم  است، اقدام می کنند. ترکیب فوق که برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بازار هدف تهیه می شود، آمیخته ی ترفیع  نامیده می شوند. هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع متاثر از عوامل مختلفی است که نقش اساسی در تدوین موثر این آمیخته دارند. ضمن اینکه هر کدام از عناصر آمیخته ی ترفیع ویژگی هایی دارند که آنها را برای ترفیع در صنایع خاصی موثرتر می نمایاند. در حقیقت در هر صنعت خاص، باید با توجه به ویژگی های آن صنعت و خصوصیات هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع به تهیه و تدوین آمیخته پرداخت (رضایی، 1389).

 

ترفیع یه مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که بنگاه ها انجام می دهند تا بتوانند در مورد ارزش و مطلوبیت محصول اطلاعات خوبی به خریداران بدهند، به طوری که از بین محصولات موجود در صنعت، محصول ارایه شده ی ایشان را بخرند. آمیخته ی ترفیع بازاریابی مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزند. یک کسب و کار کوچک و متوسط باید ابزارهای ترفیع را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از این عناصر به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. از این رو ترفیع عبارت است از: مجموعه فعالیت های اطلاع رسانی، ترغیب، یادآوری و اثرگذاری. آمیخته ی مرسوم ترفیع بازاریابی، مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف ترکیب می کنند. از این رو برنامه ترفیع، ترکیب ویژه ای از تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم است که شرکت بدان وسیله با آگاهی و جذب مشتری به اهداف خود از جمله افزایش فروش محصولات خود نایل می شود (رضوانی و خرمشاهی، 1390).

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

تبلیغات تجاری

پیشبرد فروش

فعالیت های ترفیع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فعالیتهای ترفیع

2-2-1) تعریف ترفیع

• تبلیغات

• روابط عمومی

• فروش شخصی

• بازاریابی مستقیم

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع

• ارتباطات شفاهی

• بازاریابی پارتیزانی

• بازاریابی الکترونیکی

• بازاریابی از طریق تلفن همراه

• بازاریابی ویروسی

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع

2-2-3) تعریف تبلیغات

تبلیغات مستقیم

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها

3) جارچی های شهر

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده

2-2-4) فعالیت های پیشبرد فروش

2-2-4-1) انواع پیشبرد فروش مصرف کننده

2-2-4-2) اهداف پیشبرد فروش

2-2-4-3) مزایای پیشبرد فروش

2-2-4-4) ابزارهای پیشبرد فروش مصرف کننده

2-2-4-5) آینده ی پیشبرد فروش

 

فهرست منابع و مآخذ:

 

 

 

پروپوزال ارزیابی شاخص های عملکرد توسعه پایدار در صنعت فولاد

پروپوزال ارزیابی شاخص های عملکرد توسعه پایدار در صنعت فولاد پروپوزال توسعه پایدار مولفه های توسعه پایدار شاخص های توسعه پایدار     شاخص های عملکرد توسعه پایدار ارزیابی شاخص های عملکرد روش هاي ارزيابي عملکرد کارکنان مولفه هاي ارزيابي عملکرد…

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع ارزیابی نقش حساس بازاریابی در عملکرد سازمان پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مربوط به شادکامی 45 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های شادکامی مبانی نظری نظریه های شادکامی پیشینه تحقیق نظریه های شادکامی پیشینه داخلی نظریه های شادکامی پیشینه خارجی نظریه…

حقوق ورزشی و بررسی مسئولیتهای مرتبط با آن

حقوق ورزشی و بررسی مسئولیتهای مرتبط با آن حقوق ورزشی بررسی مسئولیتهای مرتبط با حقوق ورزشی دانلود تحقیق حقوق ورزشی مسؤولیت کیفری ناشی از ورزش اهداف حقوق ورزشی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق حقوق ورزشی و بررسی…

پرپوزال امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی

پرپوزال امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امکان سنجی طراحی بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی…

اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی

اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی-گچی آهك خاكهای گچی شبكه‌های آبیاری و زهكشی خصوصیات تحكیمی خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی اثر افزایش آهك بر خصوصیات تحكیمی خاك‌های رسی گچی رفتن به سایت اصلی اثر افزایش آهك بر خصوصیات…

چالشهای سازمانی و تجزیه و تحلیل شغلی

چالشهای سازمانی و تجزیه و تحلیل شغلی چالشهای سازمانی مدیریت منابع انسانی تجزیه و تحلیل شغلی عملكرد شغلی در سازمان مدیریت منابع انسانی در سازمانها دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت چالشهای سازمانی و تجزیه و تحلیل شغلی دانلود پایان…

ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران

ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران ارزش در معرض خطر بازدهی‌های حدی بازار سکه بهار آزادی بازار سهام در ایران تئوری ارزش حدی پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی…

بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران پس انداز بیمه عمر اقتصاد خانواده اقتصاد اجتماع در ایران بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی دانلود پایان نامه رشته بیمه بررسی…

بررسی محاسبات سبز و سیر تحولات در فناوری سبز

بررسی محاسبات سبز و سیر تحولات در فناوری سبز پایان نامه محاسبات سبز پایان نامه فناوری سبز پایان نامه رایانش سبز بررسی روند پیشرفت تکنولوژی سبز اثرات زیست محیطی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی فناوری های سبز پایدار توسعه پایدار فناوری…

ابعاد و مدل های مختلف فرسودگی شغلی

ابعاد و مدل های مختلف فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : ابعاد فرسودگی شغلی نشانه هاي فرسودگي شغلي تعاريف مختلف فرسودگي شغلي مدل های مختف فرسودگی شغلی روشهاي مقابله با فرسودگي شغلي رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی پایان نامه فرسودگی…

بررسی نیاز سنجی و اصول و مدیریت پرورش گاو

بررسی نیاز سنجی و اصول و مدیریت پرورش گاو اصول پرورش گاو مدیریت پرورش گاو نیاز سنجی پرورش گاو جایگاه دام و دامداری بررسی نیاز سنجی و اصول و مدیریت پرورش گاو دانلود پایان نامه پرورش گاو دانلود پایان نامه…

پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت

پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه مسئولیت اجتماعی سازمان دانلود رایگان پرسشنامه مسئولیت اجتماعی نمونه پرسشنامه مسئولیت اجتماعی دانلود رایگان پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت ها رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه مسئولیت…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارض سازمانی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارض سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارض سازمانی مبانی نظری تعارض سازمانی پیشینه تحقیق تعارض سازمانی پیشینه داخلی تعارض سازمانی پیشینه خارجی تعارض سازمانی پیشینه پژوهش تعارض سازمانی پیشینه نظری تعارض سازمانی…

معامله مسلمان با کافر در فقه شیعه و قوانین ایران

معامله مسلمان با کافر در فقه شیعه و قوانین ایران معامله با کافر در قران پایان نامه معامله مسلمان با کافر کاربرد قاعده نفی سلطه در حقوق ایران معامله مسلمان با کافر از دیدگاه فقه امامیه معامله مسلمان با کافر…

تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر رودینی

تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر رودینی تحلیل محیط داخلی و بین المللی دکتر رودینی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط داخلی و بین المللی جناب آقای دکتر رودینی 59 صفحه pdf مطالب ارائه شده درس در طول ترم

بررسی مقایسه ای موتورها و ابرموتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی

بررسی مقایسه ای موتورها و ابرموتورهای کاوش در بازیابی اطلاعات کشاورزی موتورهای کاوش ابر موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی مقایسه موتورهای کاوش و ابرموتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی با موتورهای کاوش بازیابی اطلاعات کشاورزی با ابرموتورهای کاوش کارایی موتورهای کاوش…

جایگاه عدالت در اسلام و اهمیت و تاثیرات آن در سازمانها

جایگاه عدالت در اسلام و اهمیت و تاثیرات آن در سازمانها کلمات کلیدی : ابعاد عدالت سازمانی عدالت سازمانی اسلامی ضرورت عدالت سازمانی پیامدهای سازمانی عدالت دانلود پایان نامه عدالت سازمانی پایان نامه در مورد عدالت سازمانی تاثیرات عدالت سازمانی…

بررسی عوامل ابهام و غرر در معامله و نحوه رفع آن از مورد معامله

بررسی عوامل ابهام و غرر در معامله و نحوه رفع آن از مورد معامله غرر در مبيع غرر در ثمن غرر در معامله ارکان غرر در معامله غرر در شرط معامله پایان نامه غرر در معامله چگونگی رفع غرر از…

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه…

بررسی آفات انباری و نحوه مبارزه با آنها

بررسی آفات انباری و نحوه مبارزه با آنها آفات انباری آلودگی انبار مبارزه با آفات انباری سموم آفت كش انباری کنه انباری حشرات زیان آور انباری بررسی آفات انباری و نحوه مبارزه با آنها دانلود پایان نامه آفات انباری دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های ارزیابی عملکرد مالی 51 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های ارزیابی عملکرد مالی 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی مبانی نظری شاخص های ارزیابی عملکرد مالی چارچوب نظری شاخص های ارزیابی عملکرد مالی پیشینه…

استقلال در دوره نوجوانی و تاثیر خانواده و محیط بر آن

استقلال در دوره نوجوانی و تاثیر خانواده و محیط بر آن استقلال کودکان استقلال طلبی نوجوان دانلود پایان نامه استقلال کودکان روشهای تربیت استقلال دهی به فرزندان رشد هویت و مبارزه برای استقلال دهی اصول تربیت استقلال دهی راهکارهای تقویت…

پاورپوینت استراتژی برند

پاورپوینت استراتژی برند کلمات کلیدی : پاورپوینت استراتژی برند استراتژی برند تحقیق استراتژی برند مقاله استراتژی برند بررسی استراتژی برند تحلیل استراتژی برند تعریف برند اهمیت برند ارزش مالي نام تجاري استراتژي نام تجاري چرخه برنامه ریزی استراتژیک استراتژی کسب…

فراوری فشار بالا در صنایع غذایی – ویژگی ها و کاربرد

فراوری فشار بالا در صنایع غذایی – ویژگی ها و کاربرد فراوری فشار بالا در صنایع غذایی – ویژگی ها و کاربرد رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده این مقاله با هدف نشان دادن فراوری فشار بالای موادغذایی برای…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *