مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده غیرعادی سهام 32 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده غیرعادی سهام 32 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازده غیرعادی سهام مبانی نظری بازده غیرعادی سهام پیشینه تحقیق بازده غیرعادی سهام پیشینه داخلی بازده غیرعادی سهام پیشینه خارجی بازده غیرعادی سهام…

بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم

بررسی مولفه های طراحی داشبوردها برای ارائه اطلاعات مناسب و بهنگام برای مدیران سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد مدل های نوین ارزیابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کارکردهای فراتحلیل مبانی نظری کارکردهای فراتحلیل پیشینه تحقیق کارکردهای فراتحلیل پیشینه داخلی کارکردهای فراتحلیل پیشینه خارجی کارکردهای فراتحلیل پیشینه پژوهش کارکردهای فراتحلیل پیشینه نظری…

بررسی ابعاد مختلف اهلیت در فقه اسلامی و مطالعه تطبیقی آن با قانون مدنی

بررسی ابعاد مختلف اهلیت در فقه اسلامی و مطالعه تطبیقی آن با قانون مدنی پایان نامه اهلیت در معامله شرایط اهلیت در معامله اهلیت برای معامله اهلیت طرفین معامله اهلیت در حقوق ایران بررسی اهلیت در معاملات اهلیت در معامله…

ماهیت و توصیف اختلال وحشت زدگی و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن

ماهیت و توصیف اختلال وحشت زدگی و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن کلمات کلیدی : اختلال وحشت زدگی در dsm 5 اختلال وحشت زدگی در کودکان اختلال وحشت زدگی و درمان درمان اختلال وحشت زدگی علائم اختلال وحشت زدگی اختلال…

پروپوزال ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی

پروپوزال ارزیابی و طبقه بندی عوامل و مولفه های حیاتی موفقیت در پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی پروپوزال erp پروپوزال پیاده سازی erp در بانک مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی…

سلسله مراتب نیازهای انسان و بررسی خود شکوفایی در آن

سلسله مراتب نیازهای انسان و بررسی خود شکوفایی در آن کلمات کلیدی : خودشکوفایی مزلو الگوی خودشکوفایی تعریف مفهومی خودشکوفایی تعریف عملیاتی خودشکوفایی خودشکوفایی سلسله مراتب پایان نامه خودشکوفایی تعریف خودشکوفایی در روانشناسی مولفه های خودشکوفایی شامل چیست؟ رفتن به…

پرسشنامه بررسی و تاثیر موفقیت کاری افراد در سازمان و پیشرفت از لحاظ ارتقا شغلی

پرسشنامه بررسی و تاثیر موفقیت کاری افراد در سازمان و پیشرفت از لحاظ ارتقا شغلی پرسشنامه موفقیت کاری پرسشنامه موفقیت کاری افراد پرسشنامه موفقیت کاری افراد در سازمان پرسشنامه پیشرفت شغلی پرسشنامه ارتقا شغلی پرسشنامه پیشرفت از لحاظ ارتقا شغلی…

نظریه ها و مولفه های انگیزش تحصیلی

نظریه ها و مولفه های انگیزش تحصیلی مولفه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی انگیزش تحصیلی انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمیت انگیزش تحصیلی ابعاد انگیزش تحصیلی انواع انگیزش…

تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی

تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی رفتن به سایت اصلی تحلیل محیط کسب و کار استاد رضوی دانشجویان مجازی دانشگاه شهید بهشتی 106 صفحه pdf مناسب مرور سریع و جمع بندی امتحانات…

پرسشنامه خودتوصیفی بدنی و جسمانی فرم کوتاه با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه خودتوصیفی بدنی و جسمانی فرم کوتاه با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودتوصیفی بدنی مارش پرسشنامه خودتوصیفی بدنی پرسشنامه ی خود توصیفی بدنی پرسشنامه خودتوصیفی بدنی و جسمانی فرم کوتاه پرسشنامه خودتوصیفی بدنی فرم کوتاه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استراتژی های تحلیل تکنیکال

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استراتژی های تحلیل تکنیکال مبانی نظری استراتژی های تحلیل تکنیکال دانلود مبانی نظری استراتژی های تحلیل تکنیکال پیشینه تحقیق استراتژی های تحلیل تکنیکال ادبیات نظری استراتژی های تحلیل تکنیکال فصل دوم پایان نامه استراتژی های…

آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++)

آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++) یون منگنز پذیرفتاری پارامغناطیس گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز دانلود آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn) خرید آزمایش رشته فیزیک…

نقش اخلاق در روابط زوجین

نقش اخلاق در روابط زوجین اخلاق خانواده روابط زوجین وظایف متقابل همسران دانلود مقاله نقش اخلاق در روابط زوجین خرید مقالات روانشناسی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و…

جوشکاری فلزی با لیزر

جوشکاری فلزی با لیزر جوشکاری جوشکاری فلزی جوشکاری با لیزر دانلود مقالات رشته مکانیک جوشکاری فلزی توسط لیزر دانلود مقاله جوشکاری فلزی با لیزر دانلود مقالات مکانیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک جوشکاری فلزی توسط لیزر  …

برنامه زمانبندی پروژه ها با اکسل

برنامه زمانبندی پروژه ها با اکسل برنامه زمانبندی اکسل برنامه زمانبندی مصالح ماشین آلات نیروی انسانی نمودار گانت رفتن به سایت اصلی رنامه‌ریزی و داشتن یک برنامه جامع در هر کاری، سبب افزایش سرعت و دقت آن می‌شود. عملیات عمرانی…

بررسی فرشهای کتیبه دار با تحلیل دوره صفویه و تاکید بر نماد و نشانه ای آنها در موزه فرش ایران

بررسی فرشهای کتیبه دار با تحلیل دوره صفویه و تاکید بر نماد و نشانه ای آنها در موزه فرش ایران تاریخچه قالی ایران نماد و نشانه در قالی ایران قالیبافی در دوره صفویه دانلود پایان نامه قالیهای کتیبه ای قالیهای…

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی بازارهای ایرانی معماری بازار ایرانی طراحی معماری مراکز خرید دانلود پروژه بازارایرانی دانلود پروژه معماری بازار ایرانی دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه رشته معماری با عنوان…

شیوه جبران خسارت در حقوق ایران

شیوه جبران خسارت در حقوق ایران جبران خسارت چیست جبران خسارت در حقوق ایران جبران خسارت در حقوق روشهای جبران خسارت جبران خسارت مسئولیت مدنی رفتن به سایت اصلی هدف از این پایان نامه بررسی شیوه جبران خسارت در حقوق…

پرسشنامه شکل بدنی (نارضایتی بدنی) کوپر و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه شکل بدنی (نارضایتی بدنی) کوپر و همکاران با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه شکل بدنی پرسشنامه تصویر بدنی پرسشنامه نارضایتی بدنی پرسشنامه نارضایتی بدنی (8-D) پرسشنامه شکل بدنی کوپر و همکاران، 1987 نمره گذاری پرسشنامه…

مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار

مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار کلمات کلیدی : پایان نامه در مورد sdn شبکه های مبتنی بر نرم افزار پایان نامه کارشناسی ارشد sdn مدیریت زیرساخت شبکه های اجتماعی بسترهای آزمایشی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تعهد درک شده کارکنان دانلود مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تعهد درک شده کارکنان فصل…

پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت

پاورپوینت و ارائه مطلب بودجه ،مبانی و وظایف ،انحرافات و کنترل مدیریت بودجه بندی بودجه (Budget) ترازنامه بودجه شده بودجه انعطاف پذیر بودجه دستمزد مستقیم مبانی بودجه دانلود پاورپوینت بودجه و کنترل مدیریت پاورپوینت بودجه و بودجه بندی همکاری در…

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی

علل عدم تمایل افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی دانلود پایان نامه بیمه دانلود پایان نامه بیمه آتش سوزی دلایل عدم گرایش افراد به بیمه آتش سوزی بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن علل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *