مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی مبانی نظری ارزیابی عملکرد و کارایی ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد و کارایی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد و کارایی دانلود مبانی نظری ارزیابی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی 98 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی 98 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت ملی مبانی نظری هویت ملی پیشینه تحقیق هویت ملی پیشینه داخلی هویت ملی پیشینه خارجی هویت ملی پیشینه پژوهش هویت ملی پیشینه نظری…

پرسشنامه استاندارد ابراز وجود گمبریل و ریجی

پرسشنامه استاندارد ابراز وجود گمبریل و ریجی کلمات کلیدی : پرسشنامه ابراز وجود دانلود پرسشنامه ابراز وجود پرسشنامه استاندارد ابراز وجود پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی پرسشنامه ابراز وجود گمبریل پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان پرسشنامه مهارت ابراز وجود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت 80 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی شرکت 80 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت پیشینه تحقیق…

پروپوزال زمانبندی کارها در رایانش ابری و ارائه الگوریتمی بهینه برای بهبود بازدهی آن

پروپوزال زمانبندی کارها در رایانش ابری و ارائه الگوریتمی بهینه برای بهبود بازدهی آن زمانبندی در ابر پروپوزال زمانبندی در محاسبات ابری پروپوزال زمانبندی کارها در محاسبات ابری زمانبندی در رایانش ابری پروپوزال زمانبندی کار در محاسبات ابری پروپوزال الگوریتمی…

بررسی نظریه های واقعیت درمانی و عوامل موثر بر آن

بررسی نظریه های واقعیت درمانی و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : نظریه واقعیت درمانی تعریف نظری واقعیت درمانی تعریف عملیاتی واقعیت درمانی نظریه های واقعیت درمانی واقعیت درمانی در روانشناسی تکنیکهای واقعیت درمانی نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر…

دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان

دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : پایان نامه سرسختی در زنان دانلود پایان نامه سرسختی پایان نامه سرسختی روانشناختی زنان پایان نامه در مورد سرسختی روانشناختی پایان نامه با موضوع سرسختی روانشناختی دانلود پایان نامه سرسختی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد سازگاری اجتماعی 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد سازگاری اجتماعی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری اجتماعی مبانی نظری سازگاری اجتماعی پیشینه تحقیق سازگاری اجتماعی پیشینه داخلی سازگاری اجتماعی پیشینه خارجی سازگاری اجتماعی پیشینه پژوهش سازگاری اجتماعی…

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه دانش‌آموزان سبك اسناد (درونی و بیرونی) راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه سیستم…

داوری تجاری بین الملل در فقه اسلامی با نگاهی به پیشینه بطلان رای داوری

داوری تجاری بین الملل در فقه اسلامی با نگاهی به پیشینه بطلان رای داوری داوری تجاری بین الملل داوری تجاری بین الملل در فقه اسلامی بطلان رای داوری پیشینه بطلان رای داوری ابطال رأی داوری پایان نامه داوری تجاری بین…

جایگاه عدالت در اسلام و اهمیت و تاثیرات آن در سازمانها

جایگاه عدالت در اسلام و اهمیت و تاثیرات آن در سازمانها کلمات کلیدی : ابعاد عدالت سازمانی عدالت سازمانی اسلامی ضرورت عدالت سازمانی پیامدهای سازمانی عدالت دانلود پایان نامه عدالت سازمانی پایان نامه در مورد عدالت سازمانی تاثیرات عدالت سازمانی…

برنامه های عمرانی تحت اکسل

برنامه های عمرانی تحت اکسل اکسل صورت وضعیت تاخیرات تغییر مقادیر طراحی پل برنامه های عمرانی رفتن به سایت اصلی با توجه به عمومی و سادگی کاربا نرم افزار اکسل در این فایل حدود هیجده برنامه عمرانی تحت اکسل جمع…

نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی

نظریه ها و متغیرهای مرتبط با رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی بروفی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مربوط به رضایت شغلی نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها و نظریه های…

پاورپوینت بررسی اهمیت مسکن و اقلیم

پاورپوینت بررسی اهمیت مسکن و اقلیم پاورپوینت پاورپوینت بررسی اهمیت مسکن و اقلیم پاورپوینت بررسی اهمیت مسکن و اقلیم بررسی اهمیت مسکن و اقلیم ویژگی های معماری بومی مناطق گرم و خشک اهمیت توجه به اقلیم حدود تقسیمات چهارگانه اقلیمی…

نقش انگیزش در پیشرفت تحصیلی و یادگیری افراد و رویکردها و راهبردهای ایجاد آن

نقش انگیزش در پیشرفت تحصیلی و یادگیری افراد و رویکردها و راهبردهای ایجاد آن مولفه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش تحصیلی نظریه های انگیزش پیشرفت تحصیلی نظریه های مربوط به انگیزش تحصیلی انگیزش تحصیلی دانش آموزان اهمیت انگیزش تحصیلی…

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثر 4P بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها مبانی نظری ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند مبانی نظری تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی…

مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان محتوای اطلاعاتی اعلام سود در کشور دانمارک‏

مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان محتوای اطلاعاتی اعلام سود در کشور دانمارک‏ مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان محتوای اطلاعاتی اعلام سود در کشور دانمارک‏ همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه…

تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)…

بررسی نقش ترکیه در بحران سوریه

بررسی نقش ترکیه در بحران سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه پایان نامه در مورد تحولات سوریه نقش قدرت های منطقه ای در بحران سوریه زمینه های بحران…

ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد شعب سازمان با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی ارزیابی عملکرد شعب سازمان تامین اجتماعی  با DEA ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پایان نامه ارزیابی عملکرد پایان…

دانلود مقاله فرستنده های FM وAM

دانلود مقاله فرستنده های FM وAM سیستم FM و AM مدارات رادیویی مدولاسیون فرکانس و دامنه دانلود مقالات رشته الکترونیک فرستنده های FM و AM دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقاله فرستنده های FM وAM سیستم همکاری در فروش فایل رفتن…

بررسی و تشریح نظریه های خشونت

بررسی و تشریح نظریه های خشونت کلمات کلیدی : نظریه های خشونت علیه زنان نظریه های روانشناسی خشونت نظریه های جامعه شناسی خشونت نظریه های مربوط به خشونت علیه زنان نظریه های مربوط به خشونت نظریه هانتینگتون در رابطه با…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات و مبانی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازنشستگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازنشستگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازنشستگی مبانی نظری بازنشستگی پیشینه تحقیق بازنشستگی پیشینه داخلی بازنشستگی پیشینه خارجی بازنشستگی پیشینه پژوهش بازنشستگی پیشینه نظری بازنشستگی ادبیات نظری بازنشستگی چارچوب نظری بازنشستگی رفتن به…

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان

ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در سازمان رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش رابطه فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش بررسی استقرار مدیریت دانش در شهرداری تهران بررسی فرهنگ سازمانی در شهرداری تهران پایان نامه با موضوع…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *