مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری زنجیره تامین
پیشینه تحقیق زنجیره تامین
مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین
مبانی نظری چابکی زنجیره تامین
فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین
پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین
پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین
پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین
پیشینه پژوهش مدیریت زنجیره تامین
چارچوب نظری مدیریت زنجیره تامین

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مدیریت زنجیره تامین در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین

تعاریف مختصر و جامعی که می­توان از زنجیره ­تأمین و مدیریت زنجیره ­تأمین ارائه داد عبارتند از:

 

زنجیره­تأمین بر تمام فعالیت­های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خادم (استخراج) تا تحویل به مصرف­کننده نهایی و نیز جریان­های اطلاعاتی مرتبط به آن­ها مشتمل می­شود. به طور کلی زنجیره­تأمین زنجیره­ای است که همه فعالیت­های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، ازمرحله تهیه مواد اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف­کننده را شامل می­شود. (لادون ، 2002)

 

مدیریت زنجیره­تأمین به عنوان یک استراتژی مشترک باید برای ارتباط عملیات تجاری داخل سازمانی برای بدست آوردن فرصتهای بازار مشترک تعریف می­شود. (برئوساکس 1999و همکاران )[1]
همکاری فراگیر و جامع بین اعضاء شبکه زنجیره­تأمین در استراتژی از نظر تاکتیکی و تصمیم­گیری عملیاتی (برگچی 2005 و همکاران )[2]

 

بورگس و همکاران( 2006) مدیریت زنجیره­تأمین هماهنگی در تولید، موجودی، مکان­یابی و حمل­ونقل بین شرکت­کنندگان در یک زنجیره­تأمین است برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ­گویی و کارایی برای موفقیت در بازار. (بورگس و همکاران 2006)

 

مجموعه­ای از روش­های مورد استفاده برای یکپارچگی موثر و کارای تأمین­کنندگان، تولید­کنندگان، انبارها و فروشندگان به گونه­ای که به منظور حداقل­کردن هزینه­های سیستم و تحقق نیازهای خدمات، کالاها به تعداد صحیح در زمان مناسب تولید و توزیع گردند.(میان آبادی، 1391)

 

مدیریت زنجیره­تأمین به یکپارچه­سازی فعالیت­هایی که برای فراهم­نمودن مواد­اولیه، حرکت مواد میان تجهیزات، ساخت کالا، توزیع نهایی کالای قابل مصرف و پشتیبانی پس از فروش که با بهبود روابط اعضای زنجیره و در جهت کنترل و هدایت بهینه جریان کالا و خدمات صورت می­گیرد، گفته می­شود.(عالم تبریز، رحیمی 1388)

 

مدیریت زنجیره­تامین، مجموعه­ای از رویکردهایی است که در جهت کارایی کلی تامین­کنندگان مواد اولیه، کارخانه­داران، انبار کالاها و فروشگا­ه­ها آنچنان که کالا به مقدار مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب و با حداقل هزینه تولید و توزیع شود، به کار برده می­شود. اصطلاح مدیریت زنجیره تامین را می­توان به صورت وظیفه یکپارچه­سازی واحدهای سازمانی در طول زنجیره­تامین و هماهنگ­سازی جریان مواد و اطلاعات مالی به منظور برآوردن تقاضای مشتری و با هدف بهبود رقابت پذیری یک زنجیره­تامین تعریف نمود. (سیمچی لوی 2010)

 

 

 

2-13 یکپارچگی زنجیره­تأمین
در طول دهه گذشته مدیریت زنجیره ­تأمین  و مدیریت فناوری اطلاعات، توجه زیادی از دست­اندرکاران و پژوهشگران را به خود جلب نموده است. همانطورکه از تکنولوژی اطلاعات استنتاج می­شود، شرکت­ها گرایش زیادی به یکپارچگی دارند؛ بنابراین یکپارچگی، تکنیکی موثر در زنجیره­تأمین با تسهیم اطلاعات موثر در جهت بهبود عملکرد زنجیره­تأمین حساس، تلقی می شود. (زو و پنتون،2007 )[3]شراکت بین سازمان­ها، راهی معمول و موثر به جهت یافتن و باقی ماندن در بازار رقابتی است. این امر ممکن است در میان گستره اجتماع، اقتصاد، خدمات و تکنیک­های ارتباطی حادث شود. (منزر2000 و همکاران)

 

 

طبق نظر (پرسون و هاکانسون 2004)، ما می توانیم حداقل 3 روند متفاوت در پیشرفت راه حل­های لجستیک در صنعت در سال­های گذشته شناسایی کنیم. ابتدا افزایش یکپارچه­سازی در فعالیت­های لجستیک در خلال شرکت با هدف کاهش هزینه­هایی است معلوم شده نیازمند هماهنگی نزدیک­تر و همکاری با تأمین­کنندگان و مشتریان است. دومین مشخصه تمایل به­وجود آوردن سیستم تأمین موجودی، افزایش تخصص شرکت­های خصوصی است. جایگزینی فعالیت­های صنعتی از جمله فعالیت­های لجستیک مثالی از این گرایش است.

 

 

در نهایت سومین روند، مربوط به تغییرات و نوآوری است. اهمیت واکنش به تغییر تقاضای بازار، شرکت­ها را وادار می سازد تا هرچه بیشتر واکنش­پذیر، سریع­العمل و هوشمند باشند. شرکت­ها بی­وقفه دگرگون شده و برای افزایش اثر­بخش سازمان و رضایت مشتریان کلیدی تجدید ساختار می­کنند. کمبود منابع و شایستگی­های مورد نیاز برای دستیابی بر موفقیت­های رقابتی، مدیران شرکت­ها را وادار می­کنند که نگاهی عمیق­تر به عملکرد و حیطه فعالیت شرکت­های خود داشته باشند. حدود سازمانی برای ارزیابی امنیت، که چگونه منابع تأمین­کنندگان و مشتریان می­تواند برای خلق ارزش فوق­العاده بکار رود. تلاش­ها برای تنظیم اهداف و یکپارچگی منابع در حدو­مرز شرکت برای بدست آوردن ارزش بالاتر به عنوان ابتکار مدیریت زنجیره­تأمین شناخته شده است. (فاوست و مگنن 2002)[4]

 

 

 SCM می­تواند به عنوان یکپارچه­سازی فرآیند­های کلیدی تجارت تعریف شود، از مصرف­کننده نهایی به واسطه تأمین­کنندگان اصلی که محصولات، خدمات و اطلاعات را تهیه می­کنند و از این رو افزوده برای مشتریان و بقیه صاحبان سهام دارند (کوپر 1997)، با این حال، همه با این موضوع که یکپارچه­سازی و همکاری نزدیک­تر بهترین راه­حل درهمه مسائل است، موافق نیستند. باسک و جوگا[5] اعتقاد دارند که ما نیازمند تجدید ارزیابی در نگاه غالب بر مدیریت یکپارچه زنجیره­تأمین هستیم و پیشنهاد می­کنند که ایجاد دو قطب در استراتژی­های زنجیره­تأمین می­تواند منتهی به تفکیک و بالا بردن یکپارچگی نیمه نسبت به یکپارچگی کامل شود. برای بعضی شرکت­ها، یکپارچگی تنگاتنگ جوابگو می­باشد. برای سایرین، یکپارچگی متمرکز باید به عنوان هدف در انتخاب حوزه های مدیریت زنجیره­تأمین قرار گیرد، مثل مدیریت کیفیت و اندازه­گیری عملکرد. در حالی که در بقیه حوزه­ها کوشیدن برای یکپارچگی محدود، سودمند خواهد بود. طبق نظر آن­ها بنظر می­رسد، فشارهای همزمان مدیریت زنجیره­تأمین به سمت جهت مخالفی باشد. (هارلند 2001)[6]

 

 

 مطابق نظر اسکوجت – لارسون و باقچی 2002 [7]، یک رویکرد محتمل بر مدیریت زنجیره­تأمین  مطرح می­کند که عناصری مانند غلبه در برابر قدرت متوازن در زنجیره­تأمین بلوغ صنعت، درجه رقابت در صنعت و طبیعت محصولات ممکن است سطح مطلوب از یکپارچگی زنجیره­تأمین را مشخص کند.با توجه به مباحث ذکر شده در بالا می­توانیم ببینیم که در نقشه تحقیق شواهد کمی از سطح واقعی یکپارچه­سازی در میان شرکت­کنندگان در زنجیره­تأمین وجود دارد. در حقیقت شماری موارد مبهم در این زمینه وجود دارد.برای مثال ما درباره وسعت یکپارچه­ سازی مطمئن نیستیم و اینکه آیا مدیران شرکت باید از اطلاعات محدودی که می­بایست با شرکای زنجیره­تأمین به اشتراک بگذارند راضی باشند. آیا بهتر نیست در حوزه­های مختلفی مثل تولید، توزیع، تحقیق، توسعه و … همکاری داشته باشند. نقش فناوری اطلاعات نیز می­بایست روشن شود. با تمامی موارد فوق، شرکت­ها علاقمند هستند تا بدانند که آیا همکاری و اجرای تکنولوژی اطلاعات عملکرد سازمانی، به بهبود وضعیت سازمان منتج خواهد شد یا خیر؟

 

 

 

[1] .Bowersox et al.

[2] .Bagchi et al.

[3] .Zhou & Benton

[4] .Fawcett & Magnon 

[5] .Bask & Juga

[6] .Harland

[7] .Skojett Larson & bagchi

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

فهرست مطالب:

چکیده 1
فصل دوم: 2

مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین 2

 مدیریت زنجیره تأمین 3
2-10 مقدمه ای بر مدیریت زنجیره تأمین 3
2-11 پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تأمین 4
2-12 تعریف مدیریت زنجیره تأمین 8
2-13 یکپارچگی زنجیره تأمین 10
2-14 اهمیت یکپارچه سازی زنجیره تأمین 12
2-15 عملکرد زنجیره تأمین 13
2-16 افزایش کارایی و اثربخشی زنجیره تأمین 14
2-17 عملکرد های مدیریت در مقابله با چالش های زنجیره تأمین 19

2-18  ارزیابی عملکرد زنجیره تامین 22

پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین

 ارتباط و تأثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر عملکرد زنجیره تأمین 29
2-19 کشف استدلالهایی برای برنامه ریزی منابع سازمان و یکپارچگی مدیریت زنجیره تامین 29
2-20 یکپارچگی برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت زنجیره تامین 33
منابع 36

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

پاورپوینت استروژن

پاورپوینت استروژن پاورپوینت استروژن مقاله پاورپوینت استروژن تحقیق پاورپوینت استروژن پژوهش پاورپوینت استروژن پروژه پاورپوینت استروژن رفتن به سایت اصلی استروژن   Estrogen , Ethinyl Estradiol , Estradiol valerate           Conjugated اثرات :  صفات ثانويه جنسي ، تكامل دستگاه تناسلي زنانه و…

پاورپوینت آشنایی با بهره وری

پاورپوینت آشنایی با بهره وری کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با بهره وری تحقیق آشنایی با بهره وری آشنایی با بهره وری بهره وری تعریف بهره وری مدیریت بهره وری تعاريف بهره وري از ديدگاههاي مختلف تعابیــر مختلف از بهره…

بررسی رابطه بین فعالیتهای فوق برنامه با پیشرفت تحصیلی

بررسی رابطه بین فعالیتهای فوق برنامه با پیشرفت تحصیلی تکلیف مدرسه کتاب درسی کلاس خصوصی پیشرفت تحصیلی کتاب کمک درسی موفقیت تحصیلی فعالیتهای بعد از مدرسه فعالیتهای خارج از مدرسه بررسی رابطه بین فعالیتهای بعد از مدرسه با پیشرفت تحصیلی…

توسعه راهکارهای امنیتی در بانکداری الکترونیکی

توسعه راهکارهای امنیتی در بانکداری الکترونیکی پول الکترونیکی بانکداری الکترونیکی سیستم یکپارچه بانکداری الکترونیکی زیرساخت های بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیک دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل فروشگاه…

بررسی کامل نظریه های وابستگی به مواد

بررسی کامل نظریه های وابستگی به مواد کلمات کلیدی : مصرف مواد در ایران  مبنای نظری وابستگی به مواد نظریه های وابستگی به مواد عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد رویکردها ی درمانی وابستگی به مواد پایان نامه سوء مصرف…

نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی

نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی کلمات کلیدی : ابعاد حمایت اجتماعی نظریه های حمایت اجتماعی مدل های حمایت اجتماعی نظریه های سلامت عمومی کارکردهای مختلف سلامت عمومی حمایت اجتماعی و سلامت…

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند ارزش ویژه برند کاله ارزش ویژه برند در شرکت کاله رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند پایان نامه ارزش ویژه…

جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی

جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی کلمات کلیدی : جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی رفتن به سایت اصلی جزوه کامل ارزیابی فناوری ارشد مدیریت تکنولوژی به تعداد  45 صفحه pdf بسیار منظم و با کیفیت برگزفته از…

پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری

پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری پاورپوینت روش اثباتی در حسابداری روش اثباتی در حسابداری روش اثباتی از حسابداری تحقیق روش اثباتی در حسابداری الگوی مبتنی بر تئوری تشکیل سندیکا الگوی مبتنی بر ارزیابی اطلاعات برای تصمیم گیرنده الگوی مبتنی بر…

ریسک اعتباری و مطالبات معوق و الگو برای وصول آن

ریسک اعتباری و مطالبات معوق و الگو برای وصول آن مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک پروژه مطالبات معوق بانک راهکارهایی برای بهبود وصول مطالبات ریسک اعتباری در اعطای تسهیلات بانکی الگویی برای وصول…

مبانی نظری سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

مبانی نظری سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری تبیین سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش مبانی نظری سبک…

مقاله روان درمانی خانواده

مقاله روان درمانی خانواده گروه درمانی خانواده درمانی روان درمانی خانواده دانلود مقاله روان درمانی خانواده ویژگی های سیستم خانواده مفاهیم خانواده درمانی بین نسلی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها

پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها پاورپوینت طبقه بندی هزینه ها تحقیق طبقه بندی هزینه ها مقاله طبقه بندی هزینه ها پایان نامه طبقه بندی هزینه ها پروژه طبقه بندی هزینه ها طبقه بندی هزینه ها طبقه بندی بها بر مبنای…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارآفرینی سازمانی تاریخچه کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش کارآفرینی سازمانی مبانی نظری در مورد کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی سازمانی چارچوب…

پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی

پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی دانلود رایگان پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی پاورپوینت مهارتهای مدیریت سازمانی مهارتهای مدیریت سازمانی پاورپوینت مهارتهای مدیریت در سازمان مفاهیم پایه سازمان و مدیریت مفاهیم مهارتی اهمیت سازمان ها سطوح مدیریت مهارتهای مدیریت کارکردهای مدیریت وظایف مدیر…

بررسی وضعیت اجتماعی،اقتصادی و مذهبی زمان عباسی

بررسی وضعیت اجتماعی،اقتصادی و مذهبی زمان عباسی بررسی وضعیت اجتماعی زمان عباسی بررسی وضعیت مذهبی زمان عباسی بررسی وضعیت اقتصادی زمان عباسی بررسی وضعیت اجتماعی،اقتصادی و مذهبی زمان عباسی اوضاع اجتماعی، اقتصادی و مذهبی عصر عباسیان دانلود پایان نامه معارف…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناگویی هیجانی 34 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناگویی هیجانی 34 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ناگویی هیجانی مبانی نظری ناگویی هیجانی پیشینه تحقیق ناگویی هیجانی پیشینه داخلی ناگویی هیجانی پیشینه خارجی ناگویی هیجانی پیشینه پژوهش ناگویی هیجانی پیشینه نظری…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری شغلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری شغلی مبانی نظری سازگاری شغلی پیشینه تحقیق سازگاری شغلی پیشینه داخلی سازگاری شغلی پیشینه خارجی سازگاری شغلی پیشینه پژوهش سازگاری شغلی پیشینه نظری سازگاری شغلی…

جایگاه عدالت در اسلام و اهمیت و تاثیرات آن در سازمانها

جایگاه عدالت در اسلام و اهمیت و تاثیرات آن در سازمانها کلمات کلیدی : ابعاد عدالت سازمانی عدالت سازمانی اسلامی ضرورت عدالت سازمانی پیامدهای سازمانی عدالت دانلود پایان نامه عدالت سازمانی پایان نامه در مورد عدالت سازمانی تاثیرات عدالت سازمانی…

ارزیابی احکام و قواعد داوری در ایران

ارزیابی احکام و قواعد داوری در ایران نهاد داوری در ایران داوری درحقوق ایران رابطه‌ دادگاه و داوری احکام و قواعد داوری در ایران بررسی نهاد داوری در ایران دخالت دادگاهها در داوری دخالت دادگاهها در رسیدگیهای داوری دخالت دادگاهها…

اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن

اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن سیستم اسکادا سیستم های کنترل فناوری جمع آوری اطلاعات کاربردهای سیستم اسکادا اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن دانلود پایان نامه سیستم های اسکادا دانلود پایان نامه صنایع دانلود پایان…

پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان

پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی و قصد ترک سازمان پرسشنامه ویژگیهای فردی پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه قصد ترک سازمان پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با تعهد سازمانی پرسشنامه ارزیابی رابطه ویژگیهای فردی با قصد ترک سازمان رفتن…

بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان

بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان تاریخچه مسئولیت پذیری اجتماعی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی مدل مسئولیت اجتماعی لانتوس مدل مسئولیت اجتماعی دیویس مدل های مسئولیت اجتماعی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ابعاد…

پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع جبران خدمت کارکنان

پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع جبران خدمت کارکنان کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل ششم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع…

پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر

پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر پاورپوینت روشهاي برقراري ارتباط مؤثر تحقیق روشهاي برقراري ارتباط مؤثر روشهاي برقراري ارتباط مؤثر ارتباط چيست اهميت ارتباط عناصر اصلي ارتباط اجزاي ارتباط گوش دادن اهداف گوش دادن خصوصيات گوش دادن فعال توصيه هایي براي…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *