مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری اخلاق
پیشینه تحقیق اخلاق
فصل دوم پایان نامه نظریه های فلسفی اخلاق
مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه نظری نظریه های فلسفی اخلاق
ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق
چارچوب نظری نظریه های فلسفی اخلاق

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

مقدمه 

     برای ارزش‌های اخلاقی می توان سه سطح حقیقی، نظری و عملی قائل شد که سطوح نظری و عملی آن دارای دو ساحت فردی و اجتماعی است. از این رو ارزش‌های اخلاقی را می-توان در سه جهان و از سه منظر مطالعه نمود:

     در جهان اول (جهان حقیقی) و از منظر فلسفی چیستی اخلاق تبیین می شود؟ فیلسوفان اخلاق، نظام‌های اخلاقی را صرف نظر از  ظهور و بروزشان در فرد یا جامعه خاصی بررسی می کنند. آنها تلاش می کنند تا خوب و بد اخلاقی را برای نوع بشر تعریف، توجیه و تبیین نمایند. از این منظر، نظام اخلاقی همچون موجودی متشکل از عناصر و اجزایی با روابط درونی نگریسته می شوند. ارزش‌های اخلاقی عناصر تشکیل دهندۀ نظام‌های اخلاقی اند که به صورت ارزش‌های غایی و ارزش‌های وسیله ای با یکدیگر مرتبط می-شوند. ارزش غایی در حکم ساختار یک نظام اخلاقی عمل می-کند.

 

 

 

    مناظر جهان دوم و سوم از آن روان شناسان و جامعه-شناسان اخلاق است که چگونگی ظهور و بروز ارزش‌های اخلاقی را در افراد و جوامع توصیف و تبیین می کنند. 

   در جهان دوم (جهان فردی) و از منظر روانشناختی، چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی فرد به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام، نظام اخلاقی دارای سطوح نظری(شناختیـ نگرشی) و عملی (مهارتی) است. در این سطح دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های فرد عناصر تشکیل دهندۀ نظام اخلاقی هستند که دلایل و انگیزه ها به مثابه ساختار آن عمل می کنند. روان شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های اخلاقی و دیالکتیک آنها را درون فرد تحلیل کند.

 

 

 

در جهان سوم(جهان اجتماعی) و از منظرجامعه شناختی چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی افراد یک جامعه به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام نیز ارزش‌ها، دارای سطوح آرمانی(نظری) و واقعی(عملی) هستند. جامعه شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر سطوح آرمانی و واقعی ارزش‌ها و دیالکتیک آنها را درون جهان اجتماعی تحلیل کند. 

 تلاش می کنیم با مرور نظریه های فلسفی، روانشناختی و جامعه شناختی، به یک گونه شناسی معتبر از نظام‌های اخلاقی و چگونگی و چرایی توزیع متفاوت آنها در جامعه آماری مورد پژوهش، دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

2-2- نظریه های فلسفی 

  مقدمه

   فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی سه گونه از مطالعات اخلاقی  در حیطۀ فلسفۀ اخلاق اند. از آنجا که هدف ما از مرور نظریات فلسفی، دست یابی به یک گونه شناسی از نظام‌های اخلاقی است مرور فلسفی ما به اخلاق هنجاری  محدود می شود. 

      اخلاق هنجاری بخشی از فلسفۀ اخلاق است که دربارۀ کنش های اخلاقی سخن می گوید و در پی تبیین نظامی از قواعد و اصول حاکم بر رفتار اخلاقی است. اخلاق هنجاری دو سطح دارد.

 

 

 

 

     فیلسوفان اخلاق در سطح اول از معیارهای کلی اخلاقی سخن می گویند، یعنی به این پرسش که معیار خوب بودن یک منش یا کنش انسانی چیست؟ پاسخ می دهند.

     در سطح دوم از خوبی و بدی یا اخلاقی و غیراخلاقی بودن کنش های خاص بحث می کنند، یعنی به این پرسش که کدام منش یا کنش آدمی خوب است؟ پاسخ می دهند. بدین ترتیب در سطح اول به «معیارهای اخلاقی» و در سطح دوم به «اصول اخلاقی » دست می یابند. به عبارت دیگر، در سطح اول، از معیار کلی خوبی و بدی کنش ها بحث می کنند و در سطح دوم، مصادیق آن معیار کلی را تعیین می  کنند. می توان گفت در یک سطح «ارزش غایی» و بر اساس آن در سطح دیگری، «ارزش‌های وسیله ای» را معین می کنند.

 

 

 

   در اخلاق هنجاری، نظریه ها، دیدگاه ها و نظام‌های اخلاقی متفاوت و متعددی وجود دارد به گونه ای که گونه-شناسی آنها موضوع پژوهش های فلسفی بسیاری بوده  است. یک گونه شناسی خوب، گونه شناسی است که از طریق قیاس و استقرا هر دو به دست آید؛ یعنی منطقی و مانع است تا هر نظام اخلاقی تنها در یک گونه قرارگیرد و جامع است تا هیچ نظام اخلاقی از نظر نیفتد.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 گونه ­شناسی نظام‌های اخلاقی

    علاّمه طباطبایی در تفسیر المیزان نوعی گونه ­شناسی از نظام‌های اخلاقی ارائه می­دهد. ایشان معتقدند علم اخلاق عبارت است از فنی که پیرامون ملکات انسانی بحث می­کند، ملکاتی که مربوط به قوای نباتی و حیوانی و انسانی اوست تا فضایل آنها را از رذائلش جدا سازد و معلوم کند کدام یک بد، رذیله و مایه نقص اوست تا آدمی بعد از شناسایی آنها خود را با فضایل بیاراید و از رذایل دور کند. اصلاح اخلاق و تحصیل ملکات فاضله در دو طرف علم و عمل و پاک کردن دل از خوی های زشت با «تلقین علمی» و «تکرار عملی» ممکن است که خود اینها به دو طریق ممکن می­شود که البته ایشان در ادامه راه سومی نیز بدان می­افزاید که این سه عبارتند از:

    «راه اول در نظر داشتن فوائد دنیایی فضایل و فوائد علوم و آرائی که مردم آن را می­ستایند. این طریقه همان طریقه معهودی است که علم اخلاق قدیم، اخلاق یونان و غیره بر آن بنا شده است و قرآن کریم اخلاق را از این طریق استعمال نکرده و زیربنای آن را مدح و ذم مردم قرار نداده که ببینیم چه چیزهایی در نظر عامۀ مردم ممدوح و چه چیزهایی مذموم است؟ چه چیزهایی را  جامعه می­پسندد و چه چیزهایی را جامعه نمی­پسندد و قبیح می­داند.

 

     راه دوم از تهذیب اخلاق این است که آدمی فوائد آخرتی آن را در نظر بگیرد و این طریقه، طریقۀ قرآن است. اخلاق را از راه غایات اخروی، اصلاح و تهذیب می­کند که یک یک آنها کمالات حقیقی قطعی هستند نه کمالات ظنی. این روش اصلاح اخلاق، طریقۀ انبیا است که نمونه­های بسیاری از آن در قرآن آمده و نیز به طوری که پیشوایان ما نقل کرده­اند در کتب آسمانی گذشته نیز بوده ­است.

 

    راه سومی هم وجود دارد که مخصوص قرآن کریم است و در هیچ یک از کتب آسمانی که تاکنون به ما رسیده یافت نمی­شود و نیز از هیج یک از تعالیم انبیا گذشته نقل نشده و نیز در هیج یک از مکاتب فلاسفه و حکمای الهی دیده نشده و آن عبارت است از این که انسان‌ها را از نظر اوصاف و طرز تفکر طوری تربیت می­کند که دیگر محل و موضوعی برای رذایل اخلاقی باقی نمی­گذارد و به عبارت دیگر اوصاف رذیله و خوی های ناستوده را از طریق رفع از بین می­برد نه دفع؛ یعنی اجازه نمی­دهد که رذایل در دل ها راه یابد تا درصدد برطرف کردنش برآیند، بلکه دل ها را آن چنان با علوم و معارف خود پرکرده که دیگر جایی برای رذایل باقی نمی­گذارد. هرعملی که انسان برای غیر خدا انجام می­دهد لابد منظوری از عمل دارد؛ یا می­خواهد عزتی به دست آورد یا از نیرویی می­ترسد که می­خواهد از شر آن محفوظ بماند. قرآن کریم هم عزت را منحصر در خدای سبحان کرده ان العزه لله جمیعاً و هم نیرو را منحصر در او کرده ان القوه لله جمیعاً و اگر براستی این دو قضیه برای کسی معلوم شود یعنی علم یقینی به آن داشته یاشد تمام بدی ها و پستی­ها از دلش شسته می­شود.(طباطبایی،1364: 265-264)

 

 

 

   ایشان با یادآوری همین بحث می­نویسند: «مقتضای روش اول این است که نفس خود را اصلاح کنیم و ملکات آن را تعدیل نماییم تا صفات خوبی به دست آوریم. صفاتی که مردم و جامعه آن را بستایند. روش دوم نیز نظیر اولی است با این تفاوت که هدف و غرض در این دو روش متفاوت است. در روش اول جلب توجه و حمد و ثنای مردم و در دومی سعادت حقیقی و دائمی ولی هر دو در این معنا شریکند که هدف نهایی آنها، فضیلت انسان از نظر عمل است. ولی در روش سوم هدف از تهذیب اخلاق تنها و تنها رضای خداست. مقاصد نیز به تبع آن متفاوت است. عشق به جمال و زیباپسندی فطری بشر است. علاقه به محبوب به جایی می­رسد که هیچ چیز را نمی­بیند مگر آنکه قبل از آن و با آن خدا را می­بیند و موجودات از مرتبه استقلال ساقط می­شوند. پس صورت های علمی و طرز فکر چنین کسی غیر از دیگران­ است؛ برای این که دیگران به هر چیزی که نظر می­کنند از پشت حجاب استقلال نگاه می­کنند ولی او این حجاب را پس­زده و این عینک را از چشم برداشته است. همچنین از نظر عمل با دیگران متفاوت است او از آنجا که غیرخدا را دوست نمی­دارد قهراً جز تحصیل رضای او هدفی ندارد پس هدف او با هدف مردم متفاوت است چون او تاکنون مانند سایر مردم هرچه می­کرد به منظور کمال خود می­کرد، ولی حالا هرکاری می­کند بدان جهت می­کند که محبوبش دوست دارد.

 

 

 

    نظام اخلاقی اول یعنی مکتب حکما و فلاسفه تنها به سوی حق اجتماعی و نظام اخلاقی دوم تنها به سوی حق واقعی و کمال حقیقی؛ یعنی آنچه مایۀ سعادت آدمی در آخرت است فرا می­خواند، ولی قرآن کریم به سوی حقی دعوت می­کند که نه ظرف اجتماع گنجایش آن را دارد و نه آخرت و آن خدای تعالی است. قرآن اساس تربیت خود را براین پایه نهاده که خدا یکی است و شریکی ندارد و این زیربنای دعوت اسلام است که بندۀ خالص بار می­آورد و عبودیت محض را نتیجه می­دهد و چقدر میان این سه روش فاصله است. محبت و عشق و شور، انسان محب و عاشق را به کارهایی وا می­دارد که عقل اجتماعی آنها را نمی­پسندد، چون ملاک اخلاق اجتماعی همین عقل اجتماعی است یا به کارهایی وا   می­دارد که فهم عادی ـ که اساس تکالیف عمومی و دینی  است ـ آن را نمی­فهمد(همان:طباطبایی،1364: 271-279)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری در مورد نظریه های فلسفی اخلاق

2-2- نظریه های فلسفی 2

2-2-1- گونه شناسی نظام‌های اخلاقی 3

2-2-1-1- پیامدگرایی 8

2-2-1-2- وظیفه گرایی 17

2-2-1-3- فضیلتگرایی 24

2-2- 2-گونه شناسی برگزیده 32

پیشینه نظری پژوهش در مورد نظریه های فلسفی اخلاق 

2-3-5- چارچوب نظری 48

2-3-5- 1-  مدل نظری 74

6-1- فهرست منابع 77

 

پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (sf-36) با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (sf-36) با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : دانلود پرسشنامه sf 36 پرسشنامه کیفیت زندگی پرسشنامه کیفیت زندگی 36 سوالی پرسشنامه کیفیت زندگی 36 سوالی (sf-36) دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶ سوالی (sf-36)…

پاورپوینت بررسی اثرات کاربرد جوش شیرین در عمل آوری پخت نان

پاورپوینت بررسی اثرات کاربرد جوش شیرین در عمل آوری پخت نان پاورپوینت بررسی اثرات کاربرد جوش شیرین در عمل آوری پخت نان اثرات سوء مصرف جوش شیرین بر کیفیت نان طرز تهیه خمیر ترش سنتی ویژگیهای کاربرد خمیر ترش اثرات…

بررسی عوامل افزایش مطالبات معوق و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری از افزایش آن

بررسی عوامل افزایش مطالبات معوق و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری از افزایش آن پروژه مطالبات معوق عوامل افزایش مطالبات معوق راهکارهای کاهش مطالبات معوق بررسی عوامل افزایش مطالبات معوق و ارائه راهکارهایی جهت جلوگیری از افزایش آن دانلود پایان نامه…

جنبه‌های حقوقی حمایت از طرح‌های صنعتی در نظام بین‌المللی با نگاهی به قوانین ایران

جنبه‌های حقوقی حمایت از طرح‌های صنعتی در نظام بین‌المللی با نگاهی به قوانین ایران مالکیت صنعتی قانون اختراعات طرحهای صنعتی و علائم تجاری طرحهای صنعتی کپی راست کنوانسیون پاریسف سیستم لاهه موافقت‌نامه تریپس دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با…

مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق پناهندگان در اسناد بین المللى

مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق پناهندگان در اسناد بین المللى حقوق بین الملل حقوق پناهندگان حقوق آوارگان جنگى دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان حقوق پناهندگان در اسناد بین المللى خرید مقالات حقوقی…

پروژه رشته جغرافیا با عنوان احیا و طراحی فرهنگی صخره باستانی به نام چشمه علی شهر ری

پروژه رشته جغرافیا با عنوان احیا و طراحی فرهنگی صخره باستانی به نام چشمه علی شهر ری شهر ری توسعه شهری صنایع و مشكلات زیست محیطی برساختمانهای مسكونی صخره باستانی چشمه علی شهر ری دانلود پروژه رشته جغرافیا با عنوان…

میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش

میزان تاثیر ساختار سازمانی بر استقرار مدیریت دانش تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش در شرکتهای شهید رجائی پایان نامه تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش…

بررسی طبقه بندی جریان داده ها در یک محیط پویا و کاربرد عامل و سیستمهای چندعامله در داده کاوی

بررسی طبقه بندی جریان داده ها در یک محیط پویا و کاربرد عامل و سیستمهای چندعامله در داده کاوی کاربرد عامل در داده کاوی کاربرد سیستمهای چندعامله در داده کاوی داده‌کاوی پویا با استفاده از عامل طبقه بندی جریان داده…

بررسی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت دانش در شرکت‌های تولیدی استان گیلان

بررسی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت دانش در شرکت‌های تولیدی استان گیلان مدیریت دانش قابلیت مدیریت دانش مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت دانش مقاله قابلیت مدیریت دانش در شرکتهای تولیدی عوامل موثر بر قابلیت مدیریت…

پاورپوینت ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني

پاورپوینت ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني کلمات کلیدی : پاورپوینت ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني ارزیابی عملكرد و تعالي سازماني ارزش ها و مفاهيم بنيادی مدل EFQM نگاهي كلي به مدل EFQM عملكرد و تعالي مديريت عملكرد مديريت عملكرد و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 5 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

تشریح فرآیند فسفاته کاری فلزات با نگاهی به پوششهای پایه رنگ

تشریح فرآیند فسفاته کاری فلزات با نگاهی به پوششهای پایه رنگ فسفات کاری رنگ کاری فلزات آماده سازی سطوح فلزی پوشش دهی فسفاته بر روی فلزات فسفات كاری و آماده سازی سطوح فلزی تشریح فرآیند فسفاته کاری فلزات پوششهای پایه…

ابعاد هویت و عوامل موثر بر شکل گیری هویت در نوجوانان و جوانان

ابعاد هویت و عوامل موثر بر شکل گیری هویت در نوجوانان و جوانان کلمات کلیدی : هویت و ابعاد آن نظریه های هویت مولفه های هویت پایان نامه انواع هویت نظریه هویت اریکسون نظریات شکل گیری هویت هویت یابی در…

پاورپوینت شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS

پاورپوینت شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS پاورپوینت شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS شناسایی آلودگی با سنجش از راه دور GIS کاربرد فناوری های سنجش از دور در پایش آلودگیهای محیط زیست کاربرد سنجش از…

مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی ساکن خانه سالمندان سلامت روانی رفتن به سایت اصلی…

بررسی نظریه های فرسودگی در زندگی زناشویی و عناصر دلزدگی از آن

بررسی نظریه های فرسودگی در زندگی زناشویی و عناصر دلزدگی از آن کلمات کلیدی : تعریف فرسودگی زناشویی تاریخچه و پیشینه فرسودگی زناشویی پایان نامه فرسودگی زناشویی عوامل و دلایل فرسودگی زناشویی عناصر فرسودگی زناشویی نظریه های فرسودگی زناشویی راههای…

پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) با روایی و پایایی معتبر

پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : مقیاس احساس پیوستگی پرسشنامه احساس پیوستگی دانلود پرسشنامه احساس پیوستگی نمره گذاری پرسشنامه احساس پیوستگی روایی و پایایی پرسشنامه احساس پیوستگی پرسشنامه احساس پیوستگی آنتونوسکی (1987) رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی 41 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی 41 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی پیشینه داخلی خودکنترلی پیشینه خارجی خودکنترلی پیشینه پژوهش خودکنترلی پیشینه نظری خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی چارچوب نظری خودکنترلی…

پیاده سازی طرح ضد پولشویی در شعب بانک ایران

پیاده سازی طرح ضد پولشویی در شعب بانک ایران کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی پولشویی در صنعت بانکی پایان نامه مبارزه با پولشویی کشف پولشویی با داده کاوی طراحی الگویی براي تقلبات مالی کاربرد داده کاوی در کشف تقلبات…

الگوی برنامه درسی تلفیقی و ضررورت و موانع آن در برنامه درسی ابتدایی

الگوی برنامه درسی تلفیقی و ضررورت و موانع آن در برنامه درسی ابتدایی تلفیق در برنامه درسی برنامه‌های درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در ایران سازمان دهی تلفیقی برنامه های درسی الگویی برای تدوین برنامه های…

پرسشنامه بررسی مطابقت نسبت استراتژی های محافظت و مراقبت نیروی انسانی با عملکرد کارکنان بیمارستان

پرسشنامه بررسی مطابقت نسبت استراتژی های محافظت و مراقبت نیروی انسانی با عملکرد کارکنان بیمارستان خدمات رفاهی بیمه و بازنشستگی تندرستی و عملکرد عملکرد کارکنان مدیریت منابع انسانی استراتژی های حفظ و نگهداری نیروی انسانی اهمیت حفظ و نگهداری کارکنان…

پرسشنامه بررسی اثر عوامل سازمانی و فنی مدیریت ارتباط با مشتری بر نگهداری مشتریان

پرسشنامه بررسی اثر عوامل سازمانی و فنی مدیریت ارتباط با مشتری بر نگهداری مشتریان پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اثر عوامل فنی مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه اثر عوامل سازمانی مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه نگهداری مشتریان رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی 55 صفحه

مبانی نظری و پیشینه هوش هیجانی 55 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق هوش هیجانی پیشینه خارجی هوش هیجانی پیشینه در مورد هوش هیجانی پیشینه پژوهشی هوش هیجانی پیشینه داخلی هوش هیجانی پیشینه نظری هوش هیجانی مبانی نظری هوش هیجانی…

مقاله کامل در مورد مالکیت متزلزل

مقاله کامل در مورد مالکیت متزلزل کلمات کلیدی : مالکیت متزلزل شناسایی مفهوم مالکیت متزلزل اوصاف مالکیت متزلزل عوامل ایجاد مالکیت متزلزل احکام مالکیت متزلزل مقاله در مورد مالکیت متزلزل تحقیق در مورد مالکیت متزلزل رفتن به سایت اصلی این…

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی- کالبدی شهر ری

تحلیل روند و نحوه توسعه فیزیکی- کالبدی شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری بررسی روند توسعه شهر ری ویژگیهای كالبدی شهر ری عوامل طبیعی موثر در توسعه شهر ری دانلود پایان نامه توسعه شهری در شهر ری شناخت الگوی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *