پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

پروپوزال و طرح تفصیلی پایان نامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

کیفیت درک شده برند
ارزش درک شده برند سبز
ارزش ویژه برند سبز
ابعاد ارزش ویژه برند سبز
پروپوزال عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر اعتبار برند بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند سبز
تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز در میان مصرف کنندگان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان

 

 

 

 

 

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

اعتبار برند، تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

مدل سازی معادلات ساختاری 

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اوّل : کلیّات تحقیق 

1-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….. 2

1-2- بیان مسأله…………………………………………………………………………………………………………………………. 3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق…………………………………………………………………………………………………… 5

1-4- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 6

1-5- مدل مفهومی……………………………………………………………………………………………………………………..11

1-6- جنبه نو آوری و جدید بودن تحقیق…………………………………………………………………………………….. 12

1-7- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. 12

1-8- سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………… 12

1-9- فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………. 13

1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………….. 13

1-11- قلمرو تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. 15

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 73

3-2- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………. 73

3-2-1- نوع پژوهش بر مبنای هدف…………………………………………………………………………………………… 73

3-2-2- نوع پژوهش از نظر ماهیت و روش………………………………………………………………………………… 73

3-3- روش  های گردآوری داده-ها……………………………………………………………………………………………….. 74

3-4- ابزار گردآوری داده -ها…………………………………………………………………………………………………………74

3- 5- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده-ها……………………………………………………………………………… 75

3-5-1- روایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-5-2- پایایی………………………………………………………………………………………………………………………….. 76

3-6- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… 78

3-7- تعیین حجم نمونه و روش نمونه-گیری………………………………………………………………………………… 78

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها……………………………………………………………………………………………… 80

3-8-1- تحلیل عاملی تأییدی…………………………………………………………………………………………………….. 80

3-8-2- مدل سازی معادلات ساختاری………………………………………………………………………………………… 80

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 3-1) صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه…………………………………………………75

(جدول 3-2) ترکیب سؤالات براساس متغیرهای تحقیق………………………………………………………………….75

(جدول 3-3) ضرایب آلفای کرونباخ برای هر یک از متغیرهای تحقیق………………………………………………77

(جدول 3-4) اطلاعات مربوط به نمونه-گیری………………………………………………………………………………….79

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران………………………………………………11

 

 

 

 

 

 

بررسی تطبیقی اثری از كمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی

بررسی تطبیقی اثری از كمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی ادبیات شعر قصه تخیّل نگارگری عناصر بصری و لفظی بررسی اثری از كمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی دانلود مقالات رشته ادبیات دانلود مقالات ادبیات خرید…

مبانی رنگ

مبانی رنگ رنگ رنگسازی فیزیك رنگ اصطلاحات رنگی دانود مقاله مبانی رنگ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل خرید پایان نامه رشته صنایع خرید پایان نامه دانشگاه تهران فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید…

بررسی اصول آموزش و پرورش خلاقیت

بررسی اصول آموزش و پرورش خلاقیت نحوه آموزش و پرورش خلاقیت خلاقیت از دیدگاههای مختلف پیشینه آموزش خلاقیت در ایران دانلود پایان نامه خلاقیت بررسی اصول آموزش و پرورش خلاقیت دانلود پایان نامه روانشناسی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

پروپوزال ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

پروپوزال ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار پروپوزال تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot نمونه استراتژی تدوین شده تدوین استراتژی سازمان و شرکت تدوین استراتژی با…

بررسی امضا الکترونیکی در حقوق داخلی و اسناد بین المللی

بررسی امضا الکترونیکی در حقوق داخلی و اسناد بین المللی کلمات کلیدی : امضا الکترونیکی تحقیق در مورد امضا الکترونیکی امضا الکترونیکی در حقوق داخلی امضا الکترونیکی در اسناد بین المللی امضای الکترونیکی درقانون مدنی فرانسه امضای الکترونیک در قانون…

علل و انگیزه مجازات های جایگزین حبس و سازوکارهای آن

علل و انگیزه مجازات های جایگزین حبس و سازوکارهای آن مجازات های جایگزین حبس مجازاتهای جایگزین حبس طبق قانون جدید مجازاتهای جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی مجازات های جایگزین حبس در ایران پایان نامه مجازات های جایگزین حبس اجرای…

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع آموزش و توسعه ی نیروی انسانی

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع آموزش و توسعه ی نیروی انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرین هوازی 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرین هوازی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرین هوازی مبانی نظری تمرین هوازی پیشینه تحقیق تمرین هوازی پیشینه داخلی تمرین هوازی پیشینه خارجی تمرین هوازی پیشینه پژوهش تمرین هوازی پیشینه نظری…

بررسی و تشریح هویت زن در اسلام و از منظر قرآن کریم 121 صفحه

بررسی و تشریح هویت زن در اسلام و از منظر قرآن کریم 121 صفحه کلمات کلیدی : هویت زن در اسلام هویت زن در قران کریم شخصيت انسان در قرآن رویکردهای نظری هویت رویکردهای روانشناسی هویت رویکردهای اجتماعی هویت پایان…

مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع

مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و نظریه نمایندگی و کمک به پایه ریزی برنامه کار وسیع نقش حسابرسی روابط نمایندگی بین سهامداران و مدیران در توسعه حسابرسی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان بررسی نقش حسابرسی و…

طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران

طراحی و پیاده سازی سیستم جامع اطلاع رسانی صنایع دستی و هنر سنتی ایران اتوماسیون سیستم صنایع دستی دیاگرامهای سیستم صنایع دستی موجودیتهای سیستم صنایع دستی تجزیه و تحلیل سیستم صنایع دستی دانلود پروژه مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی و…

پرسشنامه 158 سوالی سلامت اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی

پرسشنامه 158 سوالی سلامت اجتماعی مبتنی بر آموزه های اسلامی کلمات کلیدی : پرسشنامه سلامت اجتماعی پرسشنامه سلامت اجتماعی اسلامی پرسشنامه استاندارد سلامت اجتماعی پرسشنامه عوامل اجتماعی موثر بر سلامت پرسشنامه سلامت اجتماعی شمسایی و همکاران پرسشنامه سلامت اجتماعی مبتنی…

راه اندازی موتورهای dc و پله ای توسط avr به همراه درایورهای هریک

راه اندازی موتورهای dc و پله ای توسط avr به همراه درایورهای هریک راه اندازی موتورهای dc و پله ای avr درایور موتورهای dc موتورهای پله ای رفتن به سایت اصلی راه اندازی موتورهای dc و پله ای توسط avr به همراه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی 99 صفحه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی 99 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلزدگی زناشویی مبانی نظری دلزدگی زناشویی پیشینه تحقیق دلزدگی زناشویی پیشینه داخلی دلزدگی زناشویی پیشینه خارجی دلزدگی زناشویی پیشینه پژوهش دلزدگی زناشویی پیشینه نظری…

پرسشنامه آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی

پرسشنامه آموزشهای حرفه ای مستمر و تاثیر آن بر رفتار و نحوه عمل حسابداران رسمی پرسشنامه آموزشهای حرفه ای مستمر پرسشنامه تاثیر آموزشهای حرفه ای مستمر بر رفتار حسابداران رسمی پرسشنامه تاثیر آموزشهای حرفه ای مستمر بر نحوه عمل حسابداران…

بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک

بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک دانلود پایان نامه ATM دانلود پایان نامه خود پرداز دانلود پایان نامه عابر بانک دستگاه POS کارت عابر بانک دستگاههای خود پرداز سیستم پرداخت الکترونیک بررسی چگونگی کارکرد دستگاه عابر بانک نحوه عملکرد دستگاههای…

پروپوزال افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی

پروپوزال افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی تدوین برنامه بازاریابی پروپوزال افزایش فروش پروپوزال تدوین برنامه بازاریابی پروپوزال افزایش فروش در شرکتها تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی رفتن به سایت اصلی دانلود…

15 جلسه درس روش تحقیق در عملیات پیشرفته ارشد

15 جلسه درس روش تحقیق در عملیات پیشرفته ارشد روش تحقیق در عملیات پیشرفته ارشد رفتن به سایت اصلی 15 جلسه درس روش تحقیق در عملیات پیشرفته ارشد سریع و جامع مناسب امتحان پایان ترم و کنکور       

پروپوزال ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک

پروپوزال ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مدیریت سرمایه فکری عملکرد مالی در بانک پارسیان پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی رابطه مدیریت سرمایه فکری با عملکرد مالی پروپوزال تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی صنعت…

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هویت سازمانی

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

پروپوزال پایان نامه سلامت روان سالمندان

پروپوزال پایان نامه سلامت روان سالمندان کلمات کلیدی : پروپوزال سلامت روان پروپوزال سلامت روانی نمونه پروپوزال سلامت روان پروپوزال در مورد سلامت روان پایان نامه سلامت روان سالمندان پروپوزال درباره سلامت روان سالمندان پروپوزال در مورد سلامت روان سالمندان…

پاورپوینت تحلیل فضای کسب و کار

پاورپوینت تحلیل فضای کسب و کار پاورپوینت تحلیل فضای کسب و کار هدف از شناخت فضای کسب و کار مدل مناسب و مطلوب کسب و کار الگوی مناسب کسب و کار تعریف محیط کسب و کار محیط های بنگاه لایه…

پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب

پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب کلمات کلیدی : پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب ويتامين A ويتامين D راشی تیسم استئومالاسی استئوپروز ويتامين E ويتامين K کمبود ويتامين K ويتامين محلول در آب تيامين ريبوفلاوين کمبود ويتامين…

بررسی مرور زمان کیفری در حقوق ایران

بررسی مرور زمان کیفری در حقوق ایران مرور زمان کیفری تفسیر موسع مرور زمان در نظام حقوقی مرور زمان کیفری در حقوق ایران مبانی حقوق کیفری در اسلام ابهامات مرور زمان کیفری در حقوق ایران نقصهای مرور زمان کیفری در…

کاربرد سیستم هزینه یابی سنتی و نوین برای برآورد بهای تمام شده آموزش دانشجویان

کاربرد سیستم هزینه یابی سنتی و نوین برای برآورد بهای تمام شده آموزش دانشجویان قیمت تمام شده آموزش هزینه یابی بر مبنای فعالیت سیستم هزینه یابی سنتی سیستم هزینه یابی نوین کاربرد سیستم ABC در محاسبه هزینه آموزش دانشجویان سیستم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *